Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Lepsze wyniki PKP Cargo dopiero w przyszłym roku

07 maja 2008 | Ekonomia | Agnieszka Stefańka
Rynek kolejowych przewozów towarów
źródło: Rzeczpospolita
Rynek kolejowych przewozów towarów

Zysk firmy spadł w zeszłym roku o 38 mln zł. Na razie niewiele wskazuje na to, że w tym spółka poradzi sobie lepiej

Ten rok nie zaczął się dla spółki najlepiej. Masa przewiezionych towarów i wykonana przez spółkę praca przewozowa (to ona w głównej mierze przekłada się na jej wyniki) w pierwszym kwartale 2008 roku spadły po ok. 8 proc. w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2007 roku.

Lista kłopotów, z którymi boryka się PKP Cargo, wydaje się nie mieć końca. Wzrastają wszystkie koszty, m.in. energii elektrycznej, czynszów płaconych przez spółkę oraz wynagrodzeń. Opłaty za dostęp do torów i płace to 50 proc. kosztów ponoszonych przez PKP Cargo. Te drugie, po wywalczonych przez związki w lutym podwyżkach, wzrosły w stosunku do planu o ok. 100 mln zł rocznie. W sumie wynagrodzenia pochłaniają ok. 1,7 mld...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8007

Spis treści

Ekonomia

A380 dla Emirates
Agora: wzrost zysku
Alitalia: Rzym musi wyjaśnić
Banki lepiej od rynku
Banki niechętne ekonomii społecznej w Polsce
Brak popytu na ciężarówki
Bruksela upomniała Polskę za brak przejrzystości
Budżet Unii w budowie
Cyfrowy Polsat udanie zadebiutował na giełdzie
Cytat dnia
Czarne złoto w cenie
Czeski węgiel na GPW
Czy przyspieszanie budowy autostrad ma sens?
Droga sieć transportu w Europie
Duży popyt na akcje NWR
Dymisja w MFW
Dywidenda z PGNiG
Euroobligacje promują miasto
Flota morska i przybrzeżna
Fundusze chętnie inwestują w pośrednictwo
Gry dadzą zarobić muzykom
Inwestycja Gadu-Gadu
Kalendarium gospodarcze
Koalicja zgodnie za liniowym
Kolejny debiut na GPW
Kredyt w złotych drożeje
Krosglass liczy na sukces
LICZBA DNIA: 9,7 mld euro na innowacje
Lepsze wyniki PKP Cargo dopiero w przyszłym roku
Marketing na kolei
Milion domen internetowych
Na jakie wskaźniki patrzeć, kupując akcje giełdowych spółek?
Nic nie może osłabić złotego
Nie korzystamy z koniunktury
Nie staniemy się Indiami Europy
Niesolidne wielkie linie
Nowi przedstawiciele KGHM w radzie Polkomtelu
Nowy cel Kremla
Nowy dyrektor w KHW
Oceny Banku Millennium
Optimus ma zysk
PSL bierze oddziały Agencji Rynku Rolnego
Pięć kroków do zmian w KRUS
Podatek liniowy i tak będzie. Lepiej pomóc gospodarce
Pozbud w drodze na giełdę
Priorytetem Orlenu pozostaje detal
Przecieramy szlaki dla innych metropolii
Przedsiębiorcy ofiarą nieudolności urzędników
Przejęcie GTS sfinalizowane
Przybędzie energii wiatrowej
Rolnik powinien wybierać kasę
Ropa znowu pobiła swój rekord
Ruch chce się ścigać z Kolporterem
Rząd: zamiast autostrad możliwe ekspresówki
Selena kupuje w Turcji
Sprzedaj Budimex
Spór zbiorowy w Budryku?
Superagencja uzbroi polską armię
Tajowie zdobywają Polskę
W długim okresie zawsze warto było być w OFE
Wrocław konkuruje z Budapesztem
Zagraniczna ekspansja mBanku wstrzymana
Założenia do budżetu 2009
Zyski z Euro i olimpiady
iPhone coraz bliżej Polski
„Rzeczpospolita” wyprzedza konkurencję
„Sprzedaj“ dla PKN Orlen
Zamów abonament