Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklamą w widza

14 lipca 2008 | Ekonomia | Jakub Bierzyński

- Przemysł reklamowy rokrocznie wydaje dziesiątki miliardów dolarów na reklamę w mediach, opierając się na czysto teoretycznych i, co ciekawe, wątpliwych założeniach - pisze Jakub Bierzyński, szef OmnicomMediaGroup

Ilość reklam narzucanych nam przez stacje telewizyjne systematycznie w ostatnich latach rośnie. W 2007 roku telewizja publiczna wyemitowała 40 proc. więcej czasu reklamowego niż rok wcześniej. W tym roku największy przyrost emisji materiałów marketingowych odnotował Polsat.

Rynek jest nasycony. Jak nigdy wcześniej odczuwamy, jako widzowie telewizji, uciążliwości związane z reklamą. Bloki reklamowe spuchły do maksymalnych rozmiarów, a limity emisji reklam są praktycznie wyczerpane. Przeciętna przerwa reklamowa w czasie najwyższej oglądalności przekracza cierpliwość widzów, zawierając ponad 15 reklam, a limit 12 minut emitowanych reklam na godzinę został przez wszystkie stacje telewizyjne wyczerpany (oprócz TVP, której możliwości komercyjne ograniczone są przez ustawę zabraniającą dzielenia filmów blokami reklamowymi). Skąd wynika tak duże nasycenie rynku? Czy reklamodawcy muszą powtarzać te same spoty do znudzenia? Skąd bierze się uciążliwość reklam?

Odpowiedź na te pytania jest banalna – z niezweryfikowanego przekonania, że reklamę, żeby była skuteczna, należy powtarzać wielokrotnie. Przekonanie to nigdy nie zostało należycie empirycznie zbadane. Prawda jest taka, że przemysł reklamowy rokrocznie wydaje dziesiątki miliardów dolarów na reklamę w mediach, opierając się na czysto teoretycznych i, co ciekawe, wątpliwych założeniach. Śmiem twierdzić, że żadna chyba...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8064

Spis treści

Nieruchomości, budownictwo

(W)czasy wyczekiwania?
Apartamenty i biura zamiast handlu
Atrakcyjne sąsiedztwo
Ceny chemii budowlanej w górę, drewna – w dół
Domek czy altanka
Dwadzieścia dwa piętra Manhattanu
Dzielnica, w której nie ma gdzie budować
Jeśli za coś płaci deweloper, to płaci za to nabywca lokalu
Kawałek własnej ziemi w uroczym zakątku
Kryzys nam nie grozi, ceny mieszkań będą spadać
Krótko na świecie
Lokata w mieszkania nie wzbudza entuzjazmu
Luksusowe apartamenty w dawnej tkalni
Mieszkania i biura przy Królowej Jadwigi
Można dać się skusić promocjom, ale tylko wtedy, gdy podoba się nam samo mieszkanie
Na obrzeżach miast
Nad morzem jest mało biur
Nowości - co proponują producenci farb i klejów
Obcokrajowcy wolą wynajmować, niż kupować
Obniżka ceny o 77 tysięcy złotych
Odszkodowania sięgają setek tysięcy złotych
Osiedle z basenem, boiskiem i siłownią
Ostatnie mieszkania na osiedlach czasem sprzedają się latami
Plecami do rzeki
Pod domy i osiedla mieszkaniowe
Pod wrzosem lub w pastelowozielonym klimacie
Polski pośrednik przegrywa z zagranicznymi firmami doradczymi
Powierzchnie biurowe coraz droższe
Remonty, Kubica i Ukraina
Samorządy wielkich miast stają się wierzycielami właścicieli lokali
Statystyczny rynek nieruchomości
Sąd nad deweloperem z Pruszcza jeszcze nie teraz
W ofercie coraz więcej najtańszych mieszkań
Zanim kupisz lokal, policz, ile będzie kosztował jego remont
Zapytaj eksperta - działka przy drodze
Zapytaj eksperta - kto płaci za urządzenia w częściach wspólnych
Zapytaj eksperta - nalot na tynku
Zapytaj eksperta - ocieplanie domów
Zapytaj eksperta - plany zagospodarowania
Zapytaj eksperta - remont w budynku wspólnoty
Zapytaj eksperta - umowa z administratorem
Zapytaj eksperta - za komin płaci właściciel
Ziemia podrożała o ponad 30 proc.
Łatwiej zmienić bank, niż dostać nowy kredyt
Zamów abonament