Zanim przyjmiesz do firmy, szczegółowo opisz stanowisko kandydata
Aby znaleźć właściwą osobę do pracy, musisz najpierw wiedzieć, kogo potrzebujesz i jakie cechy, umiejętności i zdolności ma mieć kandydat. Służy temu analiza jego stanowiska
Kierownik operacyjny w banku musi mieć inne cechy, kompetencje niż zatrudniony w nim kierownik ds. sprzedaży. Do określenia oczekiwań na dane miejsce służy jego opis. Jest to zbiór informacji o celu i treści pracy wykonywanej na tym stanowisku oraz wymaganiach dla wykonujących tę pracę w powiązaniu ze strategią i organizacją firmy.
Zatrudnianie nowej osoby to nie tylko zapełnienie wakatu. To również okazja, aby ponownie określić stanowisko, w zależności od etapu rozwoju, w którym znajduje się firma bądź jej dział.
Na opis stanowiska pracy składa się:
- specyfika pracy i kontekst organizacyjny,
- cel, zadania i mierniki stanowiska,
- profil kompetencyjny,
- dodatkowe wymogi, takie jak zdolności, cechy osobowościowe.
W tabeli pokazujemy te elementy dla kierownika działu obsługi klienta, i krok po kroku prześledzimy, jak to zrobić.
Krok 1. Określ specyfikę pracy i jej organizację
Ta część, określana metryczką stanowiska, najczęściej zawiera nazwę: stanowiska, komórki, której dotyczy, stanowiska przełożonego, stanowiska podwładnych oraz określenie liczby podwładnych. W niektórych opisach znajdą się dodatkowe dane o charakterze stanowiska: praca samodzielna, zespołowa, współpraca z klientem wewnętrznym, zewnętrznym, rodzaj systemu czasu pracy, np. podstawowy, równoważny.
Warto pamiętać o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta