Pracownik złowiony w e-sieci
Coraz więcej firm wykorzystuje internetowe strony do zdobycia kandydatów do pracy. Systemy rekrutacji online nie są już rynkową nowinką, lecz standardem, zwłaszcza w dużych spółkach
„Aplikując przez Internet, zwiększasz swoją szansę na to, że to ciekawa praca sama znajdzie ciebie!” – tak sieć sklepów dyskontowych Biedronka zachęca potencjalnych pracowników do zgłoszeń online. Zakładka „kariera” albo „praca” z aktualnymi ofertami zatrudnienia to dziś obowiązkowy element korporacyjnej strony w Internecie. Jej brak może utrudnić dotarcie do części kandydatów, tym bardziej że z rekrutacji online korzystają już nie tylko młodzi absolwenci, ale i pracownicy z doświadczeniem, także ci chętni na szeregowe stanowiska.
– Pracodawcy coraz częściej dostrzegają możliwość wykorzystania Internetu jako drogi komunikacji nie tylko z klientem, ale z potencjalnym pracownikiem – podkreśla Przemysław Gacek, prezes grupy Pracuj, właściciela portalu Pracuj. pl. Dodaje, że obok informacji o wakatach i formularza aplikacyjnego, firmy coraz częściej tworzą na swych stronach zaawansowane wyszukiwarki ofert, blogi, a także zamieszczają filmy korporacyjne, które pomagają budować ich markę jako pracodawcy.
Nie tylko dla młodych
W Biedronce już ponad połowa kandydatów do pracy aplikuje przez Internet – ocenia Marian Jaśkowiak, dyrektor personalny w spółce JMD, która jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta