Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sieci w Polsce stawiają na ekoprodukty

23 lipca 2008 | Ekonomia | Beata Drewnowska Piotr Mazurkiewicz
Na żywność ekologiczną Polacy wydadzą w 2008 r. ok. 80 mln zł – szacuje Euromonitor. To o 12 proc. więcej niż w 2007 r.
źródło: Rzeczpospolita
Na żywność ekologiczną Polacy wydadzą w 2008 r. ok. 80 mln zł – szacuje Euromonitor. To o 12 proc. więcej niż w 2007 r.

Rosną wydatki klientów na naturalną żywność. Zarabiać na niej chce więc coraz więcej producentów i sklepów

– W ciągu najbliższego roku wszystkie sieci handlowe w Polsce będą miały w swojej ofercie żywność ekologiczną – szacuje Waldemar Sadowski ze stowarzyszenia O! eko. Producenci w nim zrzeszeni dostarczają już swoje produkty do sklepów Tesco i Auchan, a jeszcze w tym roku chcieliby wejść do kolejnych sieci. Rozmowy prowadzą z kilkoma z nich.

Sieci handlowe w Polsce dopiero od niedawna zaczynają widzieć potencjał sprzedaży ekożywności, która jest od 20 – 30 do nawet 100 proc. droższa od zwykłych odpowiedników. W Niemczech, gdzie wydatki na ten cel wynoszą 4,5 mld euro rocznie i są najwyższe w Europie, klienci kupują ją głównie właśnie w super- i hipermarketach.

– Obecność w sieciach to dla branży najlepsza forma promocji – uważa Wojciech Książek, prezes spółki...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8072

Spis treści

Środki unijne

Zamów abonament