Sieci w Polsce stawiają na ekoprodukty
Rosną wydatki klientów na naturalną żywność. Zarabiać na niej chce więc coraz więcej producentów i sklepów
– W ciągu najbliższego roku wszystkie sieci handlowe w Polsce będą miały w swojej ofercie żywność ekologiczną – szacuje Waldemar Sadowski ze stowarzyszenia O! eko. Producenci w nim zrzeszeni dostarczają już swoje produkty do sklepów Tesco i Auchan, a jeszcze w tym roku chcieliby wejść do kolejnych sieci. Rozmowy prowadzą z kilkoma z nich.
Sieci handlowe w Polsce dopiero od niedawna zaczynają widzieć potencjał sprzedaży ekożywności, która jest od 20 – 30 do nawet 100 proc. droższa od zwykłych odpowiedników. W Niemczech, gdzie wydatki na ten cel wynoszą 4,5 mld euro rocznie i są najwyższe w Europie, klienci kupują ją głównie właśnie w super- i hipermarketach.
– Obecność w sieciach to dla branży najlepsza forma promocji – uważa Wojciech Książek, prezes spółki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta