Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Operowy thriller Jarzyny

24 stycznia 2009 | Kultura | Jacek Marczyński
Spektakl Grzegorza Jarzyny  jest przykładem rzadko dziś spotykanej w operze  zbiorowej  pracy teatralnej. Na zdjęciu Łotyszka  Kristine Opolais (Polina)  i Ukrainiec Misza Didyk (Aleksy)
źródło: Rzeczpospolita
Spektakl Grzegorza Jarzyny jest przykładem rzadko dziś spotykanej w operze zbiorowej pracy teatralnej. Na zdjęciu Łotyszka Kristine Opolais (Polina) i Ukrainiec Misza Didyk (Aleksy)

Sukces „Gracza”. Polski reżyser udowodnił, że można zrobić bardzo dobre przedstawienie, nie szokując pomysłami

Po operowym debiucie Grzegorza Jarzyny sprzed trzech lat, kiedy w Poznaniu zagłuszył muzykę Mozarta rubasznymi dowcipami, można było oczekiwać, że i w Lyonie da dowód swej nieokiełznanej inwencji.

Tymczasem zaskoczył wszystkich, także krytyków i dyrektorów ze świata, którzy przyjechali na spektakl cenionego w Europie polskiego artysty. On zaś, wystawiwszy „Gracza” Sergiusza Prokofiewa, pokazał, na czym polega wnikliwa reżyseria.

W teatrze operowym reżyser jest dziś niemal bogiem, może robić wszystko, nie licząc się ze zdaniem dyrygenta ani śpiewaków. Grzegorz Jarzyna zachował się inaczej: nie eksponował siebie. Wszystko...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8225

Spis treści
Zamów abonament