Prawda wygrywa z fikcją
Grand Prix dla spektaklu „Golgota wrocławska” Piotra Kokocińskiego i Krzysztofa Szwagrzyka oraz słuchowiska „Walizka” Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk
Tegoroczny festiwal zdominowała polska dramaturgia. Teatr Polskiego Radia i Teatr Telewizji stawiają dziś przede wszystkim na rodzimą literaturę, coraz częściej poświęconą rozrachunkom z powojenną historią.
Bez stereotypów
Sukcesy Sceny Faktu i słuchowisk opowiadających o wpływie ostatnich kilkudziesięciu lat na dzisiejszą rzeczywistość świadczą o tym, że to kierunek mile widziany przez widzów i słuchaczy. Co ważne, spektakle te coraz rzadziej trącą publicystyką. Dzięki temu, że ich twórcy skupiają się na losach pojedynczych bohaterów, a nie całego narodu, przynoszą też wiele znakomitych kreacji aktorskich.
Potwierdzają to werdykty jurorów. W przypadku konkursu telewizyjnego można mówić o nokaucie, bo „Golgota wrocławska” Piotra Kokocińskiego i Krzysztofa Szwagrzyka, świetnie wyreżyserowana przez Jana Komasę, zgarnęła nie tylko Grand Prix, ale...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta