Prasa walczy o większe wpływy
Wydawcy próbują zwiększyć swoje przychody. Szkolą reklamodawców i chcą zmian w prawie autorskim, które zapewnią dodatkowe wpływy za korzystanie z ich treści, np. w sieci
Do resortu kultury powędrowały już propozycje zmian w prawie autorskim przygotowane przez Izbę Wydawców Prasy. Mają one chronić ich materiały przed piractwem. – Wysłaliśmy je krótko po tym, jak zostały przyjęte przez walne zgromadzenie IWP – mówi „Rz” Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby. Projekt jednogłośnie przyjęty przez wydawców zakłada m.in. likwidację przepisów umożliwiających bezprawne opracowywanie i sprzedawanie tzw. przeglądów prasy, ale też ukrócenie bezpłatnego wykorzystywania materiałów wydawców w Internecie. Gdyby weszły w życie, wydawnictwa zyskałyby nowe istotne źródło przychodów, co jest nie do przecenienia w obecnej sytuacji, kiedy prognozy mówią o kilkunastoprocentowym spadku wpływów z reklam w prasie w tym roku.
Spadki są wzmacniane przez obniżki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta