Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Prasa walczy o większe wpływy

08 czerwca 2009 | Ekonomia | Magdalena Lemańska
Mimo słabych prognoz eksperci bronią gazet i magazynów  jako jednego z największych mediów reklamowych.
źródło: Rzeczpospolita
Mimo słabych prognoz eksperci bronią gazet i magazynów jako jednego z największych mediów reklamowych.

Wydawcy próbują zwiększyć swoje przychody. Szkolą reklamodawców i chcą zmian w prawie autorskim, które zapewnią dodatkowe wpływy za korzystanie z ich treści, np. w sieci

Do resortu kultury powędrowały już propozycje zmian w prawie autorskim przygotowane przez Izbę Wydawców Prasy. Mają one chronić ich materiały przed piractwem. – Wysłaliśmy je krótko po tym, jak zostały przyjęte przez walne zgromadzenie IWP – mówi „Rz” Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby. Projekt jednogłośnie przyjęty przez wydawców zakłada m.in. likwidację przepisów umożliwiających bezprawne opracowywanie i sprzedawanie tzw. przeglądów prasy, ale też ukrócenie bezpłatnego wykorzystywania materiałów wydawców w Internecie. Gdyby weszły w życie, wydawnictwa zyskałyby nowe istotne źródło przychodów, co jest nie do przecenienia w obecnej sytuacji, kiedy prognozy mówią o kilkunastoprocentowym spadku wpływów z reklam w prasie w tym roku.

Spadki są wzmacniane przez obniżki...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8339

Spis treści
Zamów abonament