Nowe metro dla stolicy
Dzisiaj rozstrzygną się losy budowy drugiej linii metra. W cieniu tej inwestycji trwają przygotowania do zakupu 210 wagonów za 250 mln euro. Docelowo gra może toczyć się nawet o 315 wagonów.
Czy siedem stacji między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim zbuduje za 4,1 mld zł włosko-tureckie konsorcjum Astaldi i Gulermak? Dzisiaj o godz. 10 Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrzy protesty na wynik przetargu hiszpańskiego Mostostalu Warszawa i China Overseas z Państwa Środka.
Scenariusze są dwa. Jeśli zarzuty zostaną oddalone, Metro Warszawskie będzie o krok od podpisania największego kontraktu w historii (niezadowolonym koncernom pozostanie jeszcze tylko skarga do sądu). Ale jeśli arbitrzy przychylą się do zarzutów, ratusz będzie musiał szukać źródeł finansowania dla droższych ofert, czyli dodatkowych 400 – 900 mln zł. To może oznaczać unieważnienie przetargu i krach inwestycji.
315 pociągów na dwie linie
Jak się dowiedzieliśmy, Metro Warszawskie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta