Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przy przejęciu firmy trzeba ujednolicić regulaminy pracy i wynagradzania

29 lipca 2009 | Gazeta prawa i podatków | Izabela Rakowska-Boroń

Przejęcie przedsiębiorstwa w części lub całości przez inny zakład nie oznacza automatycznego unieważnienia obowiązujących przepisów wewnątrzzakładowego prawa pracy

W myśl postanowień art. 231 § 1 kodeksu pracy w razie przejścia zakładu na innego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. A zatem sytuacja pracownika przejmowanego na podstawie wspomnianego przepisu do innego zakładu pracy powinna być co najmniej taka sama jak w dotychczasowej firmie.

Oznacza to, że z mocy samego prawa sytuacja pracownika przejmowanego nie może ulec zmianie na gorsze. W związku z tym, że z reguły regulacje regulaminowe (regulamin pracy,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8382

Spis treści
Zamów abonament