Przepraszam, czy te auta smrodzą?
Walka o lepsze osiągi samochodów jest też batalią o mniejsze zużycie paliwa i czystsze powietrze
W międzynarodowym plebiscycie „International Engine of the Year” główną nagrodę zdobył benzynowy silnik Volkswagen 1.4 TSI Twincharger. Jury złożone z 65 dziennikarzy z 32 krajów przyznało mu też pierwsze miejsce w kategorii Green Engine of the Year 2009 (zielony silnik roku 2009). TSI Twincharger (podwójnie doładowany) z pojemności 1,4 litra osiąga moc (zależnie od wersji) od 140 do 178 KM. Różne odmiany tego motoru są montowane w wielu modelach Volkswagena, m.in. w nowym Golfie, Polo, Touranie i Passacie.
– Trend, jaki daje się zaobserwować w konstrukcjach silników zarówno benzynowych, jak i dieslowskich, jest wyraźny: silniki są coraz mniejsze, a jednocześnie bardziej wydajne i zużywają mniej paliwa. Takich konstrukcji wymaga spełnianie norm czystości spalin – tłumaczy Jerzy Dyszy, redaktor naczelny magazynu „Auto Technika Motoryzacyjna”.
Pierwszy wybór
– Silnik TSI zadebiutował na rynku w 2005 roku. Od razu zyskał uznanie klientów, otrzymał wiele nagród....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta