Wynagrodzenie rady jest kosztem
Spółka nie odliczy natomiast innych wydatków ponoszonych na rzecz członków rady nadzorczej. Przepisy mówią, że do kosztów można zaliczyć tylko wynagrodzenia wypłacane z tytułu pełnionych funkcji. Czyli to, co
dostają za wykonywanie swoich ustawowych obowiązków. Urzędy nie zgadzają się natomiast na odliczenie innych wydatków, np. na ich szkolenie.
Aby zaliczyć dodatkowe świadczenia do kosztów, możemy zwiększyć podstawowe wynagrodzenie członków rady nadzorczej, np. o przewidywane wydatki na wyjazdy służbowe. Kosztem mogą być również świadczenia przekazywane na podstawie innych stosunków prawnych, np. umowy o pracę, umowy-zlecenia.
Przedsiębiorca musi też pamiętać, że odpowiada za prawidłowe rozliczenie wynagrodzenia osoby należącej do rady nadzorczej. Potrąca z niego zaliczkę na PIT i odprowadza ją do urzędu skarbowego. Po zakończeniu roku musi wypełnić i przesłać informację PIT-4R oraz PIT-11.
WP