Część danych nie podlega upublicznieniu
Nabór kandydatów na stanowiska urzędnicze regulują przepisy ustawy o pracownikach samorządowych. Jest on wolny i konkurencyjny. Przeprowadza się go wtedy, gdy np. w urzędzie gminy mamy do czynienia z wolnym stanowiskiem, czyli takim, które nie zostało obsadzone w inny sposób, określony w art. 12 ustawy.
Ogłoszenie o wakacie oraz o naborze zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w jednostce, w której jest on organizowany. Jego treść określa art. 13 ust. 2 omawianej regulacji. Zgodnie z nim powinno ono zawierać m.in. nazwę jednostki zatrudniającej, jej adres oraz wymagania, jakie ma spełniać kandydat, ze wskazaniem na obligatoryjne oraz dodatkowe.
Dane o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną. Jednocześnie reguła ta nie dotyczy wszelkich wiadomości o nich, ale jedynie tych, których zakres pokrywa się z wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu.
—cyran