Rasowy sportowiec
Ford focus RS jest jak dobrze ułożony pies – warknie tak, że ciarki przechodzą po plecach, pobiegnie jak szalony, ale zawsze słucha poleceń swojego pana
We wściekle zielonym kolorze focus RS wygląda bardziej na rajdówkę zespołu BP Ford Abu Dhabi niż auto, które codziennie widzimy na ulicach. Spuchnięte błotniki, rozdziawiona paszcza wlotu powietrza w przednim zderzaku pokryta metalową siatką, poszerzone progi, z tyłu potężny dyfuzor i spojler górujący nad tylną szybą pokazują, że mamy do czynienia z ostrym zawodnikiem.
Przycisk „start”, znajdujący się przy dźwigni zmiany biegów, budzi do życia pięciocylindrowy, 2,5-litrowy silnik. To podrasowana jednostka Duratec z focusa ST, w której podniesiono moc z 225 do 305 KM. Inżynierowie z Forda nie ograniczyli się tylko do „podkręcenia“ elektroniki sterującej silnikiem. Zastosowali też specjalne wałki rozrządu, korbowody, zmienili głowicę, zmodyfikowali układ dolotowy i kolektor. Przede wszystkim jednak motor otrzymał większą turbosprężarkę, która tłoczy powietrze pod...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta