Wójt nie udostępni życiorysu kandydata
List motywacyjny i CV są dokumentami prywatnymi. Mimo że część zawartych w nich danych może stanowić informację publiczną, to nie oznacza, że można domagać się udostępnienia ich oryginałów czy kopii dokumentów
Zasady przeprowadzania naboru na wolne stanowiska urzędnicze w administracji samorządowej określają przepisy ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU nr 223, poz. 1458). Przepisy te określają m.in. treść ogłoszenia o konkursie, zasady sporządzania protokołu z naboru czy treść ogłoszenia o jego wyniku. Ponadto przepisy te określają, jakie informacje o kandydatach stanowią informację publiczną, jakie należy zamieścić w protokole, a w konsekwencji – jakie dane o tych osobach podlegają upublicznieniu, czy to na stronach biuletynu informacji publicznej jednostki czy też na wniosek.
Związek ze stanowiskiem
Zgodnie z treścią art. 13 ust. 4 omawianej ustawy informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze. Powstaje zatem pytanie, jakie informacje o kandydatach zawarte w przekazanych wójtowi aplikacjach można udostępnić osobie zainteresowanej otrzymaniem informacji na ten temat. Z rozstrzygnięciem podobnego problemu zetknął...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta