Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dołek reklamowy już się kończy

14 października 2009 | Ekonomia | Piotr Rudzki
źródło: Rzeczpospolita

Brytyjska grupa wydawnicza ogłosiła program naprawy finansów. ITV twierdzi też, że okres największego spadku przychodów z reklam dobiega końca.

Te informacje poprawiły humor inwestorom: akcje spółki zdrożały o 6,8 proc., do 50,55 pensa (od połowy 2007 r. straciły ponad połowę wartości).

Największy na Wyspach nadawca komercyjny zamierza wyemitować obligacje zamienne na akcje w 2016 r. na sumę 120 mln funtów, aby pozyskać środki na terminową spłatę rat długu i wykup papierów dłużnych.

Firma potrzebuje pieniędzy także na pokrycie luki w funduszu emerytalnym, który połączy z filią SDN. ITV chciała ją sprzedać, ale z tego zrezygnowała. SDN, kupiona w 2005 r. za 136 mln funtów, jest właścicielem licencji eksploatacyjnej naziemnej TV cyfrowej (ok. 20 kanałów).

Spółka ogłosiła też, że spadek przychodów z reklam zmaleje w październiku i listopadzie do 3 proc. miesięcznie, po spadku o 15 proc. w I półroczu. Roczny zysk brutto będzie zatem większy o 20 mln funtów od zakładanego.

—afp, reuters

Brak okładki

Wydanie: 8447

Spis treści
Zamów abonament