Dołek reklamowy już się kończy
Brytyjska grupa wydawnicza ogłosiła program naprawy finansów. ITV twierdzi też, że okres największego spadku przychodów z reklam dobiega końca.
Te informacje poprawiły humor inwestorom: akcje spółki zdrożały o 6,8 proc., do 50,55 pensa (od połowy 2007 r. straciły ponad połowę wartości).
Największy na Wyspach nadawca komercyjny zamierza wyemitować obligacje zamienne na akcje w 2016 r. na sumę 120 mln funtów, aby pozyskać środki na terminową spłatę rat długu i wykup papierów dłużnych.
Firma potrzebuje pieniędzy także na pokrycie luki w funduszu emerytalnym, który połączy z filią SDN. ITV chciała ją sprzedać, ale z tego zrezygnowała. SDN, kupiona w 2005 r. za 136 mln funtów, jest właścicielem licencji eksploatacyjnej naziemnej TV cyfrowej (ok. 20 kanałów).
Spółka ogłosiła też, że spadek przychodów z reklam zmaleje w październiku i listopadzie do 3 proc. miesięcznie, po spadku o 15 proc. w I półroczu. Roczny zysk brutto będzie zatem większy o 20 mln funtów od zakładanego.
—afp, reuters