Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Do czego potrzebna jest książka kontroli

03 listopada 2009 | Dobra firma | Tomasz Król

Wprowadzenie korzystnych dla podatników zasad, takich jak „jedna kontrola w firmie w tym samym czasie”, wymagało wskazania sposobu dokumentowania, czy i w jaki sposób kontrolerzy ich przestrzegają

Przeznaczona jest do tego książka kontroli (art. 81 i 81a ustawy o swobodzie działalności gospodarczej). Ustawa mówi, że książka kontroli służy przedsiębiorcy do dokumentowania liczby i czasu trwania kontroli jego działalności. Podatnik przechowuje ją w siedzibie firmy wraz z upoważnieniami do przeprowadzenia kontroli i protokołami kontroli.

Zbiór dokumentów...

Mimo nazwy „książka” może to być zbiór dokumentów. Ustawa mówi, że przedsiębiorca prowadzi książkę kontroli, ale w praktyce wpisy do książki w jej wersji papierowej są wprowadzane przez kontrolerów.

Co urzędnicy wpisują do książki

Książka kontroli zawiera wpisy dokonywane przez organ kontroli. Obejmują one:

- oznaczenie organu kontroli,

- oznaczenie upoważnienia do kontroli,

- zakres przedmiotowy przeprowadzonej kontroli,

- daty podjęcia i zakończenia kontroli,

- zalecenia

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8464

Spis treści
Zamów abonament