Do czego potrzebna jest książka kontroli
Wprowadzenie korzystnych dla podatników zasad, takich jak „jedna kontrola w firmie w tym samym czasie”, wymagało wskazania sposobu dokumentowania, czy i w jaki sposób kontrolerzy ich przestrzegają
Przeznaczona jest do tego książka kontroli (art. 81 i 81a ustawy o swobodzie działalności gospodarczej). Ustawa mówi, że książka kontroli służy przedsiębiorcy do dokumentowania liczby i czasu trwania kontroli jego działalności. Podatnik przechowuje ją w siedzibie firmy wraz z upoważnieniami do przeprowadzenia kontroli i protokołami kontroli.
Zbiór dokumentów...
Mimo nazwy „książka” może to być zbiór dokumentów. Ustawa mówi, że przedsiębiorca prowadzi książkę kontroli, ale w praktyce wpisy do książki w jej wersji papierowej są wprowadzane przez kontrolerów.
Co urzędnicy wpisują do książkiKsiążka kontroli zawiera wpisy dokonywane przez organ kontroli. Obejmują one:
- oznaczenie organu kontroli,
- oznaczenie upoważnienia do kontroli,
- zakres przedmiotowy przeprowadzonej kontroli,
- daty podjęcia i zakończenia kontroli,
- zalecenia
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta