Pacjent ma się komu poskarżyć
Szpital zapłaci grzywnę, a niesumienny lekarz poniesie karę służbową – może o to wystąpić działający od niedawna rzecznik praw pacjenta
Każdy pacjent ma swoje prawa (patrz ramka). Gdy dojdzie do ich naruszenia podczas pobytu w szpitalu, najlepiej poprosić o interwencję rzecznika praw pacjenta za pośrednictwem bezpłatnej infolinii, która działa od godz. 9 do 21.
– Pod numerem 0800 190 590 pacjenci nie tylko publicznych szpitali, ale także prywatnej służby zdrowia, mogą uzyskać poradę od dyżurnego prawnika czy konsultację lekarską – mówi Krystyna Barbara Kozłowska, rzecznik praw pacjenta.
Nierzadko takie skargi przeradzają się później w oficjalne postępowania, które mogą się zakończyć ukaraniem szpitala czy lekarza. Takie możliwości daje ustawa z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i rzeczniku praw pacjenta (DzU z 2009 r. nr 52, poz. 417).
Wysokie kary
Gdy informacja o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta