Ochrona znaku towarowego wiąże się z jakością
Dla uznania znaku towarowego za renomowany nie wystarczy, by był powszechnie znany
Tak uznał Sąd Najwyższy w wyroku z 24 listopada 2009 r.
Sprawa dotyczy sporu między dwiema firmami wydającymi czasopisma z krzyżówkami. Powodem jest oficyna Technopol sp. z o.o. z Częstochowy, która w 1994 r. wprowadziła na rynek czasopismo „100 Panoramicznych”. Zawierało ono taką właśnie liczbę krzyżówek zwanych panoramicznymi. Potem były czasopisma „200 Panoramicznych”, „300 Panoramicznych” itd. Wydawca zarejestrował w Urzędzie Patentowym ponad setkę znaków towarowych graficznych w postaci napisów: cyfry arabskiej 100 i jej wielokrotności (200, 300 itd.) umieszczonej nad oznaczeniem słownym „Panoramicznych” lub „Panoram” i kolorowego boku. Ten znak zajmuje ok. 1/3 okładki. Reszta to zdjęcia kobiet.
Konkurent ma zmienić oznaczenie
Kilka lat temu zaczęły się ukazywać podobne czasopisma z okładką, na której umieszczona była wybijająca się cyfra arabska 100 i jej wielokrotność nad słowami „Panoramicznych” lub „Panoram” oraz napis w górnym rogu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta