Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ochrona znaku towarowego wiąże się z jakością

02 grudnia 2009 | Prawo | Izabela Lewandowska

Dla uznania znaku towarowego za renomowany nie wystarczy, by był powszechnie znany

Tak uznał Sąd Najwyższy w wyroku z 24 listopada 2009 r.

Sprawa dotyczy sporu między dwiema firmami wydającymi czasopisma z krzyżówkami. Powodem jest oficyna Technopol sp. z o.o. z Częstochowy, która w 1994 r. wprowadziła na rynek czasopismo „100 Panoramicznych”. Zawierało ono taką właśnie liczbę krzyżówek zwanych panoramicznymi. Potem były czasopisma „200 Panoramicznych”, „300 Panoramicznych” itd. Wydawca zarejestrował w Urzędzie Patentowym ponad setkę znaków towarowych graficznych w postaci napisów: cyfry arabskiej 100 i jej wielokrotności (200, 300 itd.) umieszczonej nad oznaczeniem słownym „Panoramicznych” lub „Panoram” i kolorowego boku. Ten znak zajmuje ok. 1/3 okładki. Reszta to zdjęcia kobiet.

Konkurent ma zmienić oznaczenie

Kilka lat temu zaczęły się ukazywać podobne czasopisma z okładką, na której umieszczona była wybijająca się cyfra arabska 100 i jej wielokrotność nad słowami „Panoramicznych” lub „Panoram” oraz napis w górnym rogu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8488

Spis treści
Zamów abonament