Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak sprostać obecnym i przyszłym wyzwaniom

13 maja 1996 | Ekonomia | EK

Menedżer na konkurencyjnym rynku

Jak sprostać obecnym i przyszłym wyzwaniom

Ewa Karpowicz

Konkurencja na rynku stała się faktem. W badaniach próbowaliśmy wysondować, jaką wagę przypisują konkurencyjności kierujący firmą, jak widzą konkurentów i czy czują się na siłach, aby sprostać występującym na tym polu obecnym i przyszłym wyzwaniom, czy polscy menedżerowie widzą w niej źródło zagrożeń czy raczej szans.

Trzy kwestie uznaliśmy za szczególnie ważne:

-- znaczenie konkurencyjności jako czynnika strategii rozwoju firmy,

-- ocenę postaw i zachowań konkurentów na rynku, oraz

-- własne perspektywy rywalizacji na rynku globalnym.

Konkurencyjność: czy jest ważna

W pytaniu: "Jakie cele związane z pana (i) firmą uważa pan (i) za najważniejsze? " zawarto 12 kategorii (proponowanych celów) , spośród których menedżer mógł wybrać trzy. Jedna z nich brzmiała: "aby firma była konkurencyjna". Wybrał ją niemal co czwarty respondent (ponad 22 proc. badanych) . Zajęła 6 miejsce pod względem liczby w skazań.

Trzeba zaznaczyć, że charakter uwzględnionych w pytaniu celów nie był jednorodny. Jedne z nich miały bardziej "celowościowe" oblicze, inne -- bardziej instrumentalne. Konkurencyjność można zaliczyć do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 750

Spis treści
Zamów abonament