Jak sprostać obecnym i przyszłym wyzwaniom
Menedżer na konkurencyjnym rynku
Jak sprostać obecnym i przyszłym wyzwaniom
Ewa Karpowicz
Konkurencja na rynku stała się faktem. W badaniach próbowaliśmy wysondować, jaką wagę przypisują konkurencyjności kierujący firmą, jak widzą konkurentów i czy czują się na siłach, aby sprostać występującym na tym polu obecnym i przyszłym wyzwaniom, czy polscy menedżerowie widzą w niej źródło zagrożeń czy raczej szans.
Trzy kwestie uznaliśmy za szczególnie ważne:
-- znaczenie konkurencyjności jako czynnika strategii rozwoju firmy,
-- ocenę postaw i zachowań konkurentów na rynku, oraz
-- własne perspektywy rywalizacji na rynku globalnym.
Konkurencyjność: czy jest ważna
W pytaniu: "Jakie cele związane z pana (i) firmą uważa pan (i) za najważniejsze? " zawarto 12 kategorii (proponowanych celów) , spośród których menedżer mógł wybrać trzy. Jedna z nich brzmiała: "aby firma była konkurencyjna". Wybrał ją niemal co czwarty respondent (ponad 22 proc. badanych) . Zajęła 6 miejsce pod względem liczby w skazań.
Trzeba zaznaczyć, że charakter uwzględnionych w pytaniu celów nie był jednorodny. Jedne z nich miały bardziej "celowościowe" oblicze, inne -- bardziej instrumentalne. Konkurencyjność można zaliczyć do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta