Biznesy z Alicją
Niewinna „Alicja w Krainie Czarów” wywołała ostry konflikt między studiem Disneya a kinami w Europie
Obraz Tima Burtona wchodzi na ekrany 5 marca, ale emocje budzi od początku lutego. Wtedy Robert Iger, prezes disneyowskiej wytwórni, zapowiedział, że skróci w Ameryce okres kinowej dystrybucji filmu, by szybciej wydać go na płytach Blu-ray i dvd. Zazwyczaj dany tytuł pokazywany jest na ekranach przez cztery miesiące. W tym czasie nie może być rozpowszechniany w inny sposób. Iger ogłosił skrócenie tego terminu do trzech.
Awantura na Wyspach
Nowa polityka dystrybucyjna studia nie wywołała za oceanem kontrowersji, ale kiedy Disney oświadczył, że wprowadzi takie same zasady w Wielkiej Brytanii, wybuchła awantura. Największe sieci kinowe na Wyspach – Odeon, Vue i Cineworld – zagroziły, że nie uwzględnią „Alicji w Krainie Czarów” w repertuarze.
Cineworld i Vue doszły do porozumienia z Disneyem i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta