Wykorzystać głos pracowników
Badania satysfakcji załogi często są już standardem, choć nie zawsze pracodawcy potrafią zrobić z nich użytek
– Jeśli firma ma profesjonalny dział HR, to badanie opinii pracowników jest dziś standardem – twierdzi Piotr Palikowski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.
Takim standardem chwali się już większość polskich spółek międzynarodowych koncernów, gdzie ankiety będące zwykle elementem globalnej korporacyjnej kultury są często robione według jednego centralnego wzorca. Niekiedy nawet pracownicy dostają tylko angielską wersję kwestionariusza.
Globalnie i lokalnie
Część firm stawia jednak na lokalny wymiar badań. Anna Radomska, dyrektor departamentu komunikacji z pracownikami BZ WBK, podkreśla, że choć prowadzone od 2004 r. badania opinii i zaangażowania pracowników były inicjatywą głównego akcjonariusza banku (Allied Irish Banks), to zadbano o ich lokalny charakter.
– Dopasowaliśmy ankietę do naszych potrzeb i do naszej komunikacji. Wybraliśmy też krajowego partnera, który prowadził badanie i opracowywał jego wyniki – dodaje.
Podobnie jest w budowlanej grupie Skanska, która badania satysfakcji i zaangażowania pracowników prowadzi w Polsce od trzech lat. – Nie mamy jednej ankiety dla wszystkich krajów. Nasza jest dopasowana do polskich warunków i kryteriów oceny –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta