Pasażer płaci za zmianę rezerwacji
Pasażerowie tanich linii lotniczych są chronieni gorzej od tych, którzy korzystają z usług klasycznych przewoźników
Wszystkich pasażerów, nie tylko latających liniami regularnymi, przewoźnicy w razie odwołania lotu muszą otoczyć opieką, czyli zapewnić im posiłki i napoje. Zgodnie z art. 8 rozporządzenia 261/2004/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w razie odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie 295/91/EWG (DzUrz WE L 46 z 17 lutego 2004 r., s. 1).
Pasażerowie w takiej sytuacji mają też wybór między darmową zmianą rezerwacji a zwrotem pełnego kosztu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta