Pół miliarda na zakup filmów
Filmy dołączane do prasy i kolekcje filmowe poszerzyły rynek wideo, który był w 2009 r. wart 475 mln zł
W 2009 roku rynek wideo w Polsce, do którego zalicza się sprzedaż płyt DVD, Video CD (VCD), Blu-ray oraz m.in. płyt dodawanych do gazet i wpływy z wypożyczania filmów poza Internetem był wart 475 mln zł, o 7,5 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z szacunków firmy dystrybucyjnej TiM Film Studio opracowanych na podstawie danych GfK Polonia.
Sprzedaż wszystkich tych nośników spadła do 20,5 mln – to o 24 proc. mniej niż rok wcześniej, ale zwiększyły się wpływy z sprzedaży droższych płyt, np. Blu-ray. Wzrost rynek zawdzięcza też płytom z filmami insertowanymi do gazet i magazynów oraz tzw. bookletom, czyli kolekcjom filmowym (płyta DVD z książką).
– Te formy sprzedaży są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta