Polski hipermarket A.D. 1994
Nowy projekt artystyczny Mikołaja Długosza ukazuje przedmioty codziennego użytku, które 16 lat temu prezentowały się dumnie na sklepowych półkach. I zaskakująco wiele mówi o zmianach w zbiorowej świadomości Polaków.
Jakkolwiek na pierwszy rzut oka wystawa „1994” oraz towarzyszący jej album mogą wydawać się pozbawioną twórczych ambicji emanacją konsumpcyjnej nudy, są w istocie ważną i ciekawą wypowiedzią. Nie tylko artystyczną, ale też socjologiczną, antropologiczną, kulturową, a nawet historyczną. Zebrane przez Długosza fotografie artykułów spożywczych oraz sprzętu AGD i RTV, będących rynkowymi przebojami roku 1994, zdają się być celowo pozbawione charakteru estetycznego. Zredukowane do poziomu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta