3D nawet w egipskim serku
Trójwymiarowe filmy, puzzle, a teraz okładki gazet i ulotki wyborcze. Chwilowa moda czy ratunek dla branży
Z trójwymiarowej okładki wyborczego wydania tygodnika „Polityka” na czytelnika spogląda Bronisław Komorowski z hasłem „Zgoda buduje”.
Wystarczy jednak spojrzeć pod innym kątem, by pojawił się ubrany w identyczny garnitur Jarosław Kaczyński z hasłem „Polska jest najważniejsza”.
Flip i okulary
To flip (zmiana obrazka w zależności od kąta patrzenia), najprostszy z wielu tricków trójwymiarowego druku, który wdziera się przebojem do mediów, reklamy i polityki.
– Tę technikę pamiętam z dzieciństwa. Jest niezbyt wyrafinowana – mówi „Rz” Marcin Meller, redaktor naczelny polskiego wydania miesięcznika „Playboy”.
W lipcowym numerze ukazało się 69 trójwymiarowych zdjęć i rozkładówka z Izą Salą, uznaną za Playmate Roku. Można je oglądać za pomocą dołączonych do numeru okularów 3D.
W wersji znacznie ostrzejszej niż okładka „Polityki” flip pojawił się podczas kampanii wyborczej.
We Wrocławiu, ale także w innych miastach Polski, przed wiecami PiS młodzieżówka PO rozdawała pocztówki z trzymającymi wzniesione ręce Komorowskim i Tuskiem, podpisane hasłem „Zgoda buduje...”.
Te trzy kropki zapowiadały ciąg dalszy. I rzeczywiście, pod innym kątem pojawiały się wykrzywione w grymasie twarze Kaczyńskiego i ojca Tadeusza Rydzyka z podpisem „... a niezgoda rujnuje”.
Efekt...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta