Nowoczesne prezentacje bez kredy i gąbki
Narady w firmie lub szkolenia pracowników mogą być atrakcyjniejsze i bardziej skuteczne dzięki tablicom interaktywnym. Swoją karierę rozpoczęły od sektora edukacji, ale coraz częściej doceniają je też przedsiębiorcy
Tablica interaktywna to tablica o powierzchni teflonowej, ceramicznej lub poliestrowej, na której za pomocą projektora wyświetla się obraz z komputera. Dzięki zastosowanej technologii tablica działa jak dotykowy ekran.
Dlatego obraz nie jest odbierany biernie, lecz można w niego ingerować: pisać, rysować, zaznaczać i przesuwać elementy, drukować, wysyłać e-mailem lub przesyłać bezpośrednio do komputerów osób zainteresowanych prezentacją.
Zależnie od potrzeb można wybrać tablicę stacjonarną, która jednak jest ciężka (30 – 50 kg), lub sprzęt przenośny, o wadze poniżej kilograma, z którym bez problemu da się pojechać z prezentacją do klienta.
Do najpopularniejszych producentów tablic interaktywnych należą Smart, Qomo, Interwrite, ale także Polyvision, Hitachi czy Promethean (ActiveBoard).
– Obecnie na polskim rynku pojawia się coraz więcej tablic produkowanych w Chinach, w oparciu o przestarzałe technologie, z których zachodnie firmy już się wycofały. To powoduje, że ceny takich urządzeń są niższe – mówi Barbara Stasiak z firmy Agraf.
– Jednak wiele firm woli wydać nieco więcej na sprzęt o wysokich parametrach technicznych, potwierdzonych gwarancją, z polskim oprogramowaniem i serwisem na miejscu.
Kupują firmy, instytucje i samorząd
W Polsce tablice interaktywne nie są jeszcze powszechnie stosowane. Według...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta