Ruszy promocja gospodarki
Na wsparcie polskich firm za granicą resort gospodarki wyda ponad 360 mln zł. Pieniądze pochodzące z unijnego programu „Innowacyjna gospodarka” musimy wydać do grudnia 2015 r.
– Pierwszy raz zrealizujemy kompleksowy projekt dotyczący promocji polskiej gospodarki za granicą – podkreśla Rafał Baniak, wiceminister gospodarki. Dodaje, że jego celem jest wzmocnienie konkurencyjności naszej gospodarki poprzez poprawę jej wizerunku w oczach partnerów międzynarodowych.
– Chcemy poprawić dostęp do informacji o Polsce, o warunkach prowadzenia działalności gospodarczej w naszym kraju – tłumaczy Baniak. Inne oczekiwane efekty to zwiększenie inwestycji polskich firm na rynkach zagranicznych oraz wypromowanie naszych specjalności eksportowych. To ważne z punktu widzenia naszej wymiany handlowej. W I półroczu 2010 r. w cenach bieżących eksport wyniósł 224,8 mld zł. Jest więc mniejszy od importu (243,8 mld zł), choć porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku wzrósł o 8,2 proc. Dzięki pieniądzom z Brukseli resort gospodarki zamierza też zwiększyć eksport polskich produktów markowych.
Wsparcie eksportu to część systemowego projektu „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” od dawna wyczekiwanego przez przedsiębiorców i ich organizacje. Pierwotnie miał on być realizowany od grudnia 2008 r. do grudnia 2015 r. Rusza jednak dopiero teraz. – Opóźnienie wynika przede wszystkim z wątpliwości Komisji Europejskiej. Ta traktowała całe przedsięwzięcie jako duży...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta