Wakacyjne hity promocji miast i regionów
„Mazury – cud natury” znów wygrywa w sondażu „Rz”. Bo lubimy miejsca, które już znamy?
Gdy lubelski ratusz przeznaczył 700 tys. zł na 45-sekundowy spot ze sloganem „Lublin – miasto inspiracji”, jeden z radnych złożył zawiadomienie do prokuratury. Ta nie dopatrzyła się niegospodarności.
– Film obejrzało 900 tys. osób w całej Polsce – mówi Michał Krawczyk, zastępca dyrektora Kancelarii Prezydenta Lublina ds. marketingu miasta. Ale nie wiadomo, czy to uspokoi lubelskich radnych.
Tego lata znów setki miast i regionów szukały szansy na turystyczny rozwój, inwestując w najróżniejsze hasła promocyjne. Komu udało się najlepiej?
„Rz” zapytała o to Polaków. W sondażu GfK Polonia ankietowani wybierali slogan najlepiej zachęcający do wizyty w danym mieście lub regionie. Spośród 50 (w zeszłym roku w rankingu było ich 30) co czwarty z 1000 zapytanych ponownie wskazał hasło „Mazury – cud natury”. Tuż za nim ulokowało się „Zakopane – najbliżej Tatr”, „Gdańsk – morze możliwości”, „Magiczny Kraków” i „Sopot – kurort pełen życia”. A przegrani? „Wałbrzych – zielone miasto” – ten slogan ująłby zaledwie trzech na 100 Polaków, „Bełchatów – daj się skusić” i „Stalowa Wola – jagodowa stolica Polski”, które zachęciłyby dwóch na 100 Polaków.
Eksperci są zgodni: to nie przypadek, że czołówka sondażu to polska ekstraklasa turystyczna i modne metropolie, a stawkę zamykają miejscowości industrialne, niekojarzące...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta