Obniżka w Internecie nie może być fikcyjna
Klient musi wiedzieć, co oznacza przekreślona cena, którą widzi przy produkcie sprzedawanym w e-sklepie
Osoby robiące zakupy w Internecie często obok aktualnej ceny widzą wyższą, która jest przekreślona. Często towarzyszy temu dopisek, że np. klient zyskuje 30 proc. Co to oznacza?
– Nawet dla świadomego, obytego z Internetem konsumenta skojarzenie jest jednoznaczne: sprzedawca obniżył poprzednią cenę i sprzedaje towar taniej, w promocji – mówi Dorota Karczewska, dyrektor bydgoskiej delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Takie też skojarzenie mieli klienci e-apteki www.fabrykazdrowia.pl. Widząc dwie ceny (jedną przekreśloną) i dopisek „oszczędzasz” wraz z podaniem różnicy między tymi kwotami, sądzili, że chodzi o przecenę. W rzeczywistości cena była niezmienna.
–...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta