Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Obniżka w Internecie nie może być fikcyjna

14 lutego 2011 | Prawo | Sławomir Wikariak

Klient musi wiedzieć, co oznacza przekreślona cena, którą widzi przy produkcie sprzedawanym w e-sklepie

Osoby robiące zakupy w Internecie często obok aktualnej ceny widzą wyższą, która jest przekreślona. Często towarzyszy temu dopisek, że np. klient zyskuje 30 proc. Co to oznacza?

– Nawet dla świadomego, obytego z Internetem konsumenta skojarzenie jest jednoznaczne: sprzedawca obniżył poprzednią cenę i sprzedaje towar taniej, w promocji – mówi Dorota Karczewska, dyrektor bydgoskiej delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Takie też skojarzenie mieli klienci e-apteki www.fabrykazdrowia.pl. Widząc dwie ceny (jedną przekreśloną) i dopisek „oszczędzasz” wraz z podaniem różnicy między tymi kwotami, sądzili, że chodzi o przecenę. W rzeczywistości cena była niezmienna.

–...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8852

Spis treści
Zamów abonament