Co tkwi w styropianie
Między producentami materiałów izolacyjnych toczy się wojna. O styropian. Stawką jest wiarygodność wobec klientów oszukiwanych rocznie na setki milionów złotych
Wyobraźmy sobie branżę, w której większość wytwórców sprzedaje towar o gorszych parametrach, niż deklaruje na opakowaniu. Sprawa wychodzi na jaw w trakcie kontroli zleconej przez organizację, do której należy większość producentów. Firmy te porzucają dotychczasowe stowarzyszenie, zakładają własne i same wystawiają sobie gwarancje jakości, sankcjonując nieuczciwe praktyki. Tak wygląda świat styropianu według Andrzeja Matli, prezesa organizacji numer jeden – Stowarzyszenia Producentów Styropianu z siedzibą w Oświęcimiu.
Kontrola nr 1, czyli nadzór umywa ręce
Kamil Klajna, prezes Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu z siedzibą w Warszawie (organizacja numer dwa), widzi sprawy inaczej. Stowarzyszenie numer jeden szuka dziury w całym, a poza tym i ono, i jego prezes wylądowali na śmietniku historii. Dziś rynek styropianu to „nowy styl i nowe metody działania”.
Kilka lat temu część wytwórców styropianu zaczęła narzekać, że w branży obowiązują nierówne zasady. Nieuczciwa konkurencja miała oszczędzać nawet 15 zł na każdym metrze sześciennym styropianu, podając na opakowaniu parametry, których nie spełniano. Narzekali też dostawcy surowca. Wtedy Stowarzyszenie Producentów Styropianu, kierowane przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta