Inwestorzy pokochali serwis Groupon
Szybko zyskujący popularność serwis z handlowymi promocjami pozyskał 950 mln dol. finansowania
To kolejny w ostatnim czasie zastrzyk gotówki dla amerykańskiego Groupona. W grudniu firma pozyskała 500 mln dol. Najnowsza pula finansowania ma zostać przeznaczona na rozwój firmy, inwestycje w zaplecze technologiczne szybko rosnącego serwisu, który ma już ponad 50 mln zarejestrowanych użytkowników, oraz płace pracowników.
Wśród inwestorów, którzy uwierzyli w firmę, są tak uznane fundusze jak Andressen Horowitz, Silver Lake Partners czy rosyjska Mail.ru Group.
Umożliwiający tańsze zakupy grupowe w sieci Groupon w 2010 r. rozszerzył działalność na 35 krajów świata, w tym Polskę. Serwis zaprezentował w ubiegłym roku 100 tys. ofert handlowych od prawie 60 tys. firm.
W listopadzie Groupon odrzucił ofertę wykupu firmy przez Google. Internetowy gigant położył wtedy na stole 6 mld dol. i dostał kosza.
Podobnie jak społecznościowy Facebook, Groupon nie planuje na razie debiutu giełdowego.