Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmy wspólnie zbierają dane, klient wybiera

07 marca 2011 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

Zgoda na przetwarzanie informacji przez przedsiębiorcę nie może być domniemana, a osoba, której one dotyczą, musi mieć prawo do wyraźnego i swobodnego wskazania, komu na to zezwala

Zdarza się, że przedsiębiorcy w celu usprawnienia i optymalizacji kosztów wspólnie gromadzą dane osobowe klientów. Mogą to być np. firmy prowadzące własne programy lojalnościowe, ale skierowane do konsumentów o podobnej charakterystyce. Koncentrują się na tej wybranej grupie docelowej i stosują podobne metody dotarcia do niej. Jednocześnie współpracują ze sobą.

Może to polegać na stosowaniu jednolitego wzorca deklaracji o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych, w którym obie firmy są wskazane jako podmioty zyskujące prawo do ich gromadzenia i przetwarzania.

Dzięki temu, gdy jedna firma pozyska dane nowej osoby, beneficjentem automatycznie staje się również drugi podmiot i na odwrót. W ten sposób mogą sprawniej pozyskiwać informacje i szybciej rozbudowywać bazy potencjalnych klientów....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8870

Spis treści
Zamów abonament