Firmy wspólnie zbierają dane, klient wybiera
Zgoda na przetwarzanie informacji przez przedsiębiorcę nie może być domniemana, a osoba, której one dotyczą, musi mieć prawo do wyraźnego i swobodnego wskazania, komu na to zezwala
Zdarza się, że przedsiębiorcy w celu usprawnienia i optymalizacji kosztów wspólnie gromadzą dane osobowe klientów. Mogą to być np. firmy prowadzące własne programy lojalnościowe, ale skierowane do konsumentów o podobnej charakterystyce. Koncentrują się na tej wybranej grupie docelowej i stosują podobne metody dotarcia do niej. Jednocześnie współpracują ze sobą.
Może to polegać na stosowaniu jednolitego wzorca deklaracji o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych, w którym obie firmy są wskazane jako podmioty zyskujące prawo do ich gromadzenia i przetwarzania.
Dzięki temu, gdy jedna firma pozyska dane nowej osoby, beneficjentem automatycznie staje się również drugi podmiot i na odwrót. W ten sposób mogą sprawniej pozyskiwać informacje i szybciej rozbudowywać bazy potencjalnych klientów....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta