Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wina sprzedają się lepiej

07 marca 2011 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Rynek win w Polsce rośnie. Liderem rynku zdominowanego przez małych importerów jest giełdowa Ambra. Coraz więcej win sprzedają dyskonty.
źródło: Rzeczpospolita
Rynek win w Polsce rośnie. Liderem rynku zdominowanego przez małych importerów jest giełdowa Ambra. Coraz więcej win sprzedają dyskonty.

Za pięć lat Polacy będą wydawać na wino niemal 4 miliardy złotych

– W 2011 r. sprzedaż wina powinna rosnąć szybciej niż w 2010 r. Ożywienie było widoczne już w czwartym kwartale ubiegłego roku – mówi "Rz" Robert Ogór, prezes grupy Ambra, czołowej firmy winiarskiej w Polsce notowanej na GPW. Jego zdaniem można się spodziewać, że w tym roku wydatki Polaków na wina zwiększą się nawet o jedną dziesiątą.

O co najmniej 20 proc. chciałaby w 2011 r. zwiększyć przychody spółka Sobiesław Zasada Import Win. – W styczniu i lutym tego roku średnio nasza sprzedaż urosła o 70 proc. – mówi Katarzyna Piskorz-Palusińska, prezes spółki Sobiesław Zasada Import Win.

Kryzysowe spowolnienie

Przez większość ubiegłego roku branża odczuwała skutki spowolnienia...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8870

Spis treści
Zamów abonament