Nie zwalniaj zatrudnionego w trakcie jego starań o świadczenie rehabilitacyjne
Jeśli podwładny stawia się w pracy po wyczerpaniu zasiłku chorobowego, nie zrywaj z nim od razu współpracy bez wypowiedzenia. Najpierw upewnij się, czy nie wystąpił o świadczenie rehabilitacyjne
Pochopna i przedwczesna realizacja decyzji o niezwłocznym rozwiązaniu angażu w związku z długim zwolnieniem lekarskim to największy nasz błąd. Mimo wielu wyroków SN piętnujących takie praktyki wciąż je popełniamy. Zwalniamy podwładnego bez wypowiedzenia zaraz po zakończeniu pobierania zasiłku chorobowego, jeśli nie stawił się do pracy, i nie pytamy o przyczynę nieobecności.
Tymczasem podstawową i niezbędną przesłanką natychmiastowego rozstania w tym trybie jest chorobowa absencja pracownika przedłużająca się poza okres ochronny (art. 53 § 1 pkt 1 lit. b k.p.).
Zakaz zwalniania ma w tym wypadku bezwzględny charakter i odnosi się nawet do zatrudnionego, który przez własne zaniedbania nie złożył na czas wniosku o świadczenie rehabilitacyjne i nie uzyskał go w związku z tym bezpośrednio po wyczerpaniu pełnego zasiłku chorobowego.
Musimy mieć zatem pewność, że niedyspozycja zdrowotna nadal trwa po zaprzestaniu otrzymywania zasiłku chorobowego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta