Miecznik Royal Navy
Po zakończeniu I wojny światowej brytyjska Królewska Powietrzna Służba Sił Morskich, czyli Royal Naval Air Service, została rozwiązana (w zasadzie wraz z Royal Flying Corps utworzyła po prostu Royal Air Force, co na jedno wychodzi).
Z uwagi jednak na szybki rozwój morskich sił powietrznych na świecie, a zwłaszcza pojawienie się nowej klasy okrętów – lotniskowców, już na początku lat 20. uwidoczniła się potrzeba wydzielenia ze składu RAF eskadr mających podlegać Royal Navy. W 1924 r. utworzono Fleet Air Arm (FAA) – Siły Powietrzne Marynarki Wojennej.
Niemal do wybuchu II wojny podlegały one RAF, co skutkowało ich chronicznym niedoinwestowaniem. Dlatego, kiedy FAA zostało w całości oddane pod kontrolę marynarki wojennej (jako Air Branch), lotnictwo morskie Wielkiej Brytanii pozostawało daleko w tyle za takimi potęgami, jak USA czy Japonia, i to nie tylko pod względem posiadanego sprzętu, ale także braku klarownej taktyki użycia. We wrześniu 1939 r. w jego składzie znalazło się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta