Kto dokończy autostradę A2
Przepisy nie pozwalają na zlecenie z wolnej ręki prac, którym nie podołał chiński Covec
Chociaż Ministerstwo Infrastruktury i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dały sobie do czwartku czas na podjęcie ostatecznych decyzji, już dzisiaj z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że małe są szanse na to, by chińskie konsorcjum Covec dokończyło budowę dwóch odcinków autostrady A2. Resort zapowiada jednak, że inwestycja ta jest niezagrożona, i przygotowuje alternatywne rozwiązanie. Jakiekolwiek by ono było, musi uwzględniać przepisy o zamówieniach publicznych.
Grozi nam skarga
Jednym z branych pod uwagę wariantów jest udzielenie zamówienia na dokończenie budowy z wolnej ręki wybranej przez siebie firmie (a raczej konsorcjum). GDDKiA może się powołać na precedens z budową wrocławskiego stadionu na Euro 2012 (patrz ramka). Powołano się wtedy na art. 67 ust. 1 pkt 3 prawa zamówień publicznych, który pozwala na wolną rękę, jeśli „ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta