Gaszenie pragnienia warte miliardy
W 2011 roku Polacy wydadzą na napoje bezalkoholowe 13,8 mld złotych, o 500 mln złotych więcej niż rok wcześniej – szacuje Euromonitor International. Najszybciej, także w kolejnych latach, powinna rosnąć sprzedaż wody butelkowanej. Producenci przyznają zgodnie, że początek sezonu jest dla nich bardziej udany niż w 2010 roku
– Początek tegorocznego sezonu jest jednym z bardziej udanych na przestrzeni ostatnich kilku lat – mówi „Rz" Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska, czołowego producenta napojów bezalkoholowych w Polsce. – W maju sprzedaż większości naszych marek rosła w tempie dwucyfrowym rok do roku – dodaje Iwona Jacaszek. Największe zwyżki zanotowały herbata mrożna Nestea oraz wody, które firma oferuje u nas m.in. pod marką Kropla Beskidu. Coca-Cola jest w Polsce m.in. liderem segmentów oraz czwartym graczem na rynku wody.
Powody do zadowolenia ma także spółka Polskie Zdroje, wyłączny dystrybutor Cisowianki, trzeciej marki wody butelkowanej w Polsce. – W maju sprzedaż wody pod marką Cisowianka była o ponad 50 proc. wyższa niż przed rokiem – mówi Katarzyna Pióro, PR menedżer marki Cisowianka. – Natomiast w ciągu pięciu miesięcy zwiększyła się o ok. 30 proc. – dodaje. Polskie Zdroje zapowiadają, że podobne tempo sprzedaży chcą utrzymać także w kolejnych miesiącach.
– Nasza dynamika, tak jak dotychczas, będzie wyższa od średniej rynkowej – podkreśla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta