Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Doktorat też dla menedżera

08 czerwca 2011 | Kariera i Biznes | Anita Błaszczak
Pasja do marketingu i ambicja zawodowa sprawiły, że Grzegorz Wachowicz, dyrektor w Sony Europe, zdecydował się na doktorat
autor zdjęcia: Danuta Matloch
źródło: Fotorzepa
Pasja do marketingu i ambicja zawodowa sprawiły, że Grzegorz Wachowicz, dyrektor w Sony Europe, zdecydował się na doktorat

Tytuł doktorski dodaje prestiżu i może zwiększyć szanse na zatrudnienie. Jednak niekoniecznie zapewnia wyższą płacę

 

–Jeśli chce się teraz być konkurencyjnym, trzeba się dokształcać – twierdzi Grzegorz Wachowicz, dyrektor trade marketingu w Sony Europe, który w listopadzie zeszłego roku skończył trzyletnie studia doktoranckie z zarządzania strategicznego w Szkole Głównej Handlowej.

Jak wynika z danych GUS, na takie studia decyduje się coraz więcej Polaków. Według najnowszych statystyk w roku szkolnym 2009/2010 było ich prawie 35,7 tys., o ponad trzy tysiące więcej niż rok wcześniej, i ponad 13-krotnie więcej niż na początku lat 90. XX wieku. Podobnie jak wówczas, tak i teraz doktoranci wybierają zwykle bezpłatne studia stacjonarne (70 proc.), choć rośnie też liczba osób, które przygotowują się do doktoratu na płatnych studiach niestacjonarnych, często łącząc je z pracą w biznesie.

200 zł więcej

– Chętnych na niestacjonarne studia jest sporo, na najbardziej popularnym wydziale zarządzania i finansów nawet 100 osób rocznie. Problem w tym, że jedynie ok. 1 proc. z nich robi doktorat. Na studiach stacjonarnych ten odsetek sięga 30 proc. – podkreśla prof. Krystyna Poznańska, pełnomocnik rektora ds. studiów doktoranckich w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8948

Spis treści
Zamów abonament