Lokalne piwa rosną na potęgę
Polacy kupują coraz więcej produktów z regionalnych browarów. W pierwszej połowie 2011 roku ich łączna sprzedaż wzrosła o 6 – 9 proc., szacuje branża, choć są i takie, które poprawiły ją o 20 – 30 proc. Modę na niszowe piwa starają się wykorzystać największe firmy na rynku
– W 2011 r. chcielibyśmy zwiększyć sprzedaż o 30 proc. – mówi „Rz" Mariusz Supady, prezes Browaru Cornelius z Piotrkowa Trybunalskiego. Firma ma za sobą udane półrocze: popyt na jej piwa wzrósł o 29 proc. W ekspansji rynkowej Corneliusowi ma pomóc rozbudowa zakładu, którą zakończy w tym miesiącu. Dzięki niej będzie mógł wyprodukować ok. 1 mln hl piwa rocznie.
Powody do zadowolenia ma także znany m.in. na Mazowszu Browar Ciechan. W pierwszej połowie 2011 r. zwiększył sprzedaż o ok. 20 proc., i to bez wprowadzania nowych produktów. – W drugiej połowie roku nasza sprzedaż powinna rosnąć w podobnym tempie – szacuje Marek Jakubiak, właściciel Ciechana. Dodaje, że coraz lepiej radzi sobie także browar w Lwówku Śląskim, który uruchomił przed rokiem.
Od stycznia do czerwca 2011 r. o jedną piątą urosła sprzedaż piw Łomża, m.in. Łomży Export, produkowanych przez Browary Regionalne Łomża będące częścią Van Pura. – Marka pozostaje silna na swoim rynku macierzystym, a więc w północno-wschodniej Polsce, ale jej sprzedaż rośnie szczególnie szybko w dużych aglomeracjach, zwłaszcza w Warszawie – mówi Maciej Ładwiński z Browarów Regionalnych Łomża. Firmie na pewno pomaga kampania telewizyjna.
Dalszego wzrostu sprzedaży...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta