Szukamy tańszej żywności
W ostatnim roku nasze wydatki na 10 najpopularniejszych produktów spożywczych spadły o ok. 360 mln zł
Niemal 45,3 mld zł wyniosła łączna wartość dziesięciu największych kategorii produktowych rynku żywnościowego w Polsce od czerwca 2010 r. do maja 2011 r. – wynika z zestawienia przygotowanego dla „Rz" przez firmę badawczą Nielsen. Rok wcześniej przekroczyła 45,6 mld zł.
O 0,5 proc., do 13,85 mld zł, zmalały nasze wydatki na piwo zajmujące pierwsze miejsce w tym zestawieniu. Spadek to efekt stabilizacji na rynku (wg GUS w 2010 r. wolumen sprzedaży zwiększył się o 0,7 proc.) połączonej z zaciskaniem pasa przez piwoszy, którzy częściej wybierają marki tańsze.
W pierwszym kwartale tego roku średnia cena detaliczna piwa wynosiła 2,57 zł za pół litra, wobec 2,64 zł rok wcześniej. Na piwa najtańsze przypadało 25,2 proc. całego rynku, o 2,5 pkt proc. więcej niż w pierwszym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta