Czy się ośmielą?
Spodnie w kolorowe kwiatki? Jeszcze nie. Ale przez ostatnie pięć lat polscy mężczyźni stali się bardziej zadbani, śmielsi i otwarci na modę
„Prada i Dolce & Gabbana ośmieszają mężczyzn" – powiedział Giorgio Armani po pokazie swojej kolekcji podczas tygodnia mody męskiej w czerwcu tego roku w Mediolanie. „Dzięki Pradzie zły gust stał się szykiem, a dziennikarze nie mają odwagi podnieść na to ręki" – krytykował siedemdziesięcioletni projektant, ubrany w swój rytualny granatowy T-shirt i spodnie dresowe.
Ani Prada, ani D&G nie skomentowały tych słów, mocnych jak na środowisko mody, które rzadko wypowiada się krytycznie, i to po nazwiskach.
Na pokazie Dolce & Gabbany modele wyglądali jak robotnicy budowlani po dniu pracy, tyle że ubrani w jedwabne koszule we wschodni wzór paisley. Ale nie ma wątpliwości, że koszule sprzedadzą się na pniu, bo to D&G. Jednak firmie trudno będzie przywrócić straconą reputację, bo kojarzy się już głownie z drogą, krzykliwą tandetą. Dodatki z widocznymi logotypami to ulubiony symbol statusu noworuskiej młodzieży.
Prada zawsze twierdziła, że najbardziej inspirują ją rzeczy, które jej się nie podobają. Na przykład dziwaczne ubrania golfistów. Zamiast spodni w kratkę i sweterków w romby zaprezentowała w tym roku spodnie i koszule w kwiatki oraz kolorowe buty z językiem z frędzelkami (służą graczom...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta