Przedsiębiorca nie zapłaci za odwołany wyjazd
Kiedy nie ma wielu chętnych, organizator może anulować wycieczkę i nie martwić się o odszkodowanie dla klientów
Dobra pogoda i udane wakacje cieszą nie tylko urlopowicza, ale i organizatora imprezy turystycznej. Czasem zdarza się jednak, że do wyjazdu nie dojdzie i to nie dlatego że jego uczestnik z różnych przyczyn nie dojechał na lotnisko. Bywa bowiem i tak, że imprezę odwołuje jej organizator. Czy jeśli do tego dojdzie, to zawsze odpowie za swoje działania?
Wykonanie umowy
Odpowiedzi przede wszystkim możemy szukać w ustawie z 29 sierpnia 1997 o usługach turystycznych (tekst jedn. DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268 ze zm.; ustawa). Zgodnie z jej art. 11a ust. 1 organizator turystyki co do zasady odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych. Ale nie zawsze.
Takich konsekwencji nie poniesie, gdy niezrealizowanie lub niewłaściwe zrealizowanie umowy jest spowodowane:
- działaniem lub zaniechaniem klienta,
- działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych zachowań nie można było przewidzieć ani...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta