Wojny firm na ceny i promocje
Niemal połowa polskich przedsiębiorstw twierdzi, że uczestniczy w cenowej wojnie z konkurencją. To ponaddwukrotnie więcej niż w 2009 roku
– To nie my, to konkurencja zaczęła – twierdzi ponad 80 proc. menedżerów, którzy w badaniu firmy doradczej Simon-Kucher & Partners przyznali, że ich firmy prowadzą teraz cenową wojnę. W globalnej ankiecie, która objęła prawie 4 tys. firm z kilkudziesięciu państw, w tym z Polski, do udziału w cenowych rozgrywkach przyznało się 46 proc. menedżerów. U nas nieco mniej, bo 44 proc., choć to i tak ponad dwa razy więcej niż w 2009 r.
Klienci wymuszają obniżki
– Te opinie mogą być trochę na wyrost, co nie zmienia faktu, że walka na ceny mogła się nasilić teraz, gdy rosną obawy o drugą falę kryzysu. Obniżka cen wydaje się naturalną reakcją na spadek popytu. Jednak firmy często nie liczą, jak duży musiałby być wzrost sprzedaży, by wyrównać skutki cięcia cen – ocenia Wojciech Gorzeń, dyrektor polskiego biura...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta