Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wojny firm na ceny i promocje

19 września 2011 | Ekonomia | Anita Błaszczak
Większość firm przekonuje, że choć walczy z konkurencją  za pomocą cen, to jednak tę wojnę zaczął właśnie konkurent.
źródło: Rzeczpospolita
Większość firm przekonuje, że choć walczy z konkurencją za pomocą cen, to jednak tę wojnę zaczął właśnie konkurent.

Niemal połowa polskich przedsiębiorstw twierdzi, że uczestniczy w cenowej wojnie z konkurencją. To ponaddwukrotnie więcej niż w 2009 roku

– To nie my, to konkurencja zaczęła – twierdzi ponad 80 proc. menedżerów, którzy w badaniu firmy doradczej Simon-Kucher & Partners przyznali, że ich firmy prowadzą teraz cenową wojnę. W globalnej ankiecie, która objęła prawie 4 tys. firm z kilkudziesięciu państw, w tym z Polski, do udziału w cenowych rozgrywkach przyznało się 46 proc. menedżerów. U nas nieco mniej, bo 44 proc., choć to i tak ponad dwa razy więcej niż w 2009 r.

Klienci wymuszają obniżki

– Te opinie mogą być trochę na wyrost, co nie zmienia faktu, że walka na ceny mogła się nasilić teraz, gdy rosną obawy o drugą falę kryzysu. Obniżka cen wydaje się naturalną reakcją na spadek popytu. Jednak firmy często nie liczą, jak duży musiałby być wzrost sprzedaży, by wyrównać skutki cięcia cen – ocenia Wojciech Gorzeń, dyrektor polskiego biura...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9034

Spis treści
Zamów abonament