System bezpieczeństwa dla linii i taboru
Grzegorz Lysko, główny inżynier Bombardier Transportation (ZWUS) Polska sp. z o.o.
Standard europejskiego systemu bezpiecznej kontroli jazdy pociągu (BKJP), nazwany ERTMS, powstał z myślą o zaspokojeniu głównie dwóch potrzeb kolei europejskich: bezpieczeństwa i interoperacyjności. Najwyższy poziom bezpieczeństwa jest warunkiem koniecznym w transporcie publicznym realizowanym przez kolej. Transport towarowy, jako że najczęściej współużytkuje tę samą infrastrukturę, również musi spełnić ten sam warunek. Interoperacyjność jest natomiast pojęciem stosunkowo młodym, oddającym ideę zmierzania do kolei transeuropejskich bez granic, w tym również bez barier technicznych wytworzonych przez dziesięciolecia w postaci własnych, unikalnych systemów BKJP w każdym z krajów europejskich.
To...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta