Otwarci na propozycje
Konrad Gawłowski, zastępca dyrektora PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Centrum Kolei Dużych Prędkości
Na początku października ukończono pierwszy etap studium wykonalności. Projektanci rozpoczęli prace we wrześniu ubiegłego roku, a w lutym przystąpili do konsultacji technicznych z udziałem lokalnych władz i zarządców infrastruktury. W pierwszej fazie prac było rozważanych 11 wstępnych wariantów. Podczas trzech serii konsultacji technicznych zakończonych we wrześniu br. na terenie województw: dolnośląskiego, wielkopolskiego, łódzkiego i mazowieckiego, dyskutowano o optymalnym wytyczeniu linii kolejowej.
Początkowa szerokość analizowanego korytarza wynosiła ok. 20 km, po czym stopniowo była zawężana do kilkuset metrów. W rezultacie uszczegółowiania przebiegu do dalszych prac zostały wskazane trzy warianty trasowania linii kolei dużych prędkości, z których jeden został rekomendowany przez zarząd Polskich Linii Kolejowych do akceptacji Międzyresortowego Komitetu ds. Kolei Dużych Prędkości.
Projektując przebieg linii, mieliśmy na uwadze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta