Czy i jak zbudować Kolej Dużych Prędkości w Polsce?
Marcin Borek, partner Ernst & Young, Marcin Mochocki, menedżer Ernst & Young
W środku kryzysu Komisja Europejska przedstawiła projekt perspektywy finansowej na lata 2014 – 2020 podkreślający znaczenie transportu kolejowego. Może to dziwić, gdyż nakłady na kolej należą do bardzo wysokich, a skarbiec Unii jest drenowany, aby ratować wszystkich znajdujących się w potrzebie.
Głębszy sens tego działania można dostrzec poprzez zrozumienie, że inwestycje kolejowe zwiększają konkurencyjność gospodarki, obniżając koszty wytworzenia produkcji. Jest to nie do przecenienia również w Polsce pomimo przeznaczenia przez KE blisko 5 mld euro na kolej już w perspektywie 2007 – 2013.
Naturalnym sprzymierzeńcem tej idei jest koncepcja budowy Kolei Dużych Prędkości (KDP). W dobie ogólnodostępnych autostrad (które za chwilę utworzą spójną sieć w Polsce) inwestowanie właśnie w KDP wydaje się tak oczywiste jak budowa kolei konwencjonalnej 100 lat temu, nastawionej na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta