Możesz się wycofać nawet bez powodu
Kupujesz w sieci? Masz prawo się rozmyślić i odstąpić od umowy. Jest na to kilka dni do namysłu
Przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na odległość (czyli np. przez Internet) najpóźniej w ciągu 30 dni po złożeniu przez konsumenta zamówienia. Strony mogą ustalić również krótszy termin.
Jeśli okaże się, że przedsiębiorca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, iż jego przedmiot nie jest dostępny (np. w sklepie wyczerpał się dany rodzaj produktu, np. torebek), powinien niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie 30 dni od zawarcia umowy, zawiadomić o tym konsumenta i zwrócić całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
Nawet gdy brak przyczyny
Jeśli przedsiębiorca nie może wykonać zobowiązania z powodu choćby przejściowej niemożności spełnienia świadczenia o właściwościach zamówionych przez konsumenta (czyli np. nie ma w sklepie konkretnej zabawki i nie będzie jej jeszcze przez kilka dni), może, jeżeli zawarł takie zastrzeżenie w umowie, zwolnić się z zobowiązania przez spełnienie świadczenia zastępczego, odpowiadającego tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie (czyli proponując podobną zabawkę spełniającą te same funkcje za tę samą cenę co pierwotnie zamówiona).
Jednocześnie powinien poinformować konsumenta na piśmie o przysługującym mu prawie nieprzyjęcia tego świadczenia i odstąpienia od umowy, ze zwrotem rzeczy na koszt przedsiębiorcy. W takim wypadku konsument ma prawo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta