Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trzeba cofać się z korektą

27 grudnia 2011 | Prawo | Przemysław Wojtasik

Firma, która zmieniła cenę albo dostała zwrot towarów, musi poprawić swoje rozliczenie. Szkopuł w tym, że może mieć z tego powodu zaległość

Urzędy uważają ostatnio, że firma korygująca przychód powinna cofnąć się do okresu, w którym on powstał. I to bez względu na przyczynę korekty. Takie podejście znacznie komplikuje życie przedsiębiorcom, zwłaszcza jeśli poprawki dotyczą zamkniętego już okresu rozliczeniowego.

Przyczyny korekty bywają różne. Wiele umów jest rozliczanych na podstawie prognoz, a ostateczna cena znana jest dopiero po obliczeniu kosztów. Po jakimś czasie można też zastosować rabat albo okaże się, że klient zwraca towar. Korekta może być też niezbędna z powodu zwykłej pomyłki.

Jak ją rozliczać? Przepisy tego nie określają, wydaje się jednak, że rozsądnym rozwiązaniem jest uzależnienie momentu zwiększenia/zmniejszenia przychodu od przyczyn korekty. Jeśli powstają już po rozliczeniu pierwotnej faktury (np. następuje uzgodniona zmiana ceny),...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9116

Wydanie: 9116

Spis treści
Zamów abonament