Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Termin niedotrzymany, umowę wolno rozwiązać

27 grudnia 2011 | W sieci zakupy i prezenty | Agnieszka Smolarczyk

Jeśli zamówiliśmy prezenty w e-sklepie, a sprzedawca zobowiązał się je dostarczyć przed świętami i się spóźnił, nie musimy ich przyjmować. Mamy prawo je oddać i zażądać zwrotu pieniędzy, również za przesyłkę

Zabiegani przed świętami często rezygnowaliśmy z zakupów w typowych sklepach i robiliśmy je w e-sklepach, niejednokrotnie zagranicznych. Problemy pojawiły się tuż przed świętami: prezent nie dotarł do nas na czas. Co można wtedy zrobić?

Odpowiada Piotr Stańczak dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego:

Zgodnie z przepisami sklep internetowy, zarówno polski, jak i zarejestrowany w innym kraju UE, ma obowiązek dostarczyć zamówiony towar do konsumenta w ciągu 30 dni, o ile strony nie umówiły się inaczej.

Jeśli, przykładowo, złożyliśmy zamówienie na tydzień przed świętami, a sprzedawca (będący przedsiębiorcą, a nie osobą prywatną) zobowiązał się do dostarczenia nam produktu przed 24 grudnia i tego nie zrobił, możemy po prostu odstąpić od umowy, powołując się na złamanie jednego z jej kluczowych elementów – terminu dostawy.

Jak powinniśmy się zatem zachować?

Należy wysłać do przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9116

Wydanie: 9116

Spis treści
Zamów abonament